Irlandia – warunki uczestnictwa

BaltiCCycle (BC) nie jest komercyjnym przedsięwzięciem, organizatorzy są wolontariuszami, zebrane opłaty rejestracyjne mają pokryć koszty przygotowania i realizacji wyprawy. Dołączając do BC, stajesz się członkiem zespołu, liczymy na Twoją dobrą wolę i właściwe zrozumienie zasad oraz warunków uczestnictwa w wyprawie. Twoja pomoc w rozwiązywaniu bieżących problemów będzie bardzo mile widziana.

Wyprawa „Irlandia – Dziką Drogą Atlantycką” jest otwarta dla wszystkich, ale przed rejestracją powinieneś się zastanowić, czy jesteś w stanie (fizycznie i psychicznie) ją zakończyć i nie być ciężarem dla grupy.
Rajd nie dojdzie do skutku na poniższych zasadach albo zostanie anulowany, jeśli na trzy miesiące przed rozpoczęciem (do 27 marca 2025) nie zarejestruje się na całą trasę przynajmniej 15 osób. O postępach w rejestracji będzie informować mailowo.
Uczestnikami BC są ludzie z różnych krajów. Dobrze będzie, jeśli zaznaczycie narodową przynależność, wioząc na rowerze flagę swego kraju czy miasta, a także UE, tak by ci, których spotykamy na drodze mogli nas identyfikować jak międzynarodową przyjazną grupę rowerzystów.

Zasady organizacyjne. Staramy się dotrzymywać zasad, na jakich organizowane były poprzednie wyprawy BC, ale każda trasa jest inna i trudno jest przewidzieć wszystko w szczegółach.

Opłata za uczestnictwo. Wyprawa jest międzynarodowa, stawkę szacujemy więc w euro, ale opłatę można zrobić też w złotych, przeliczając kwotę według średniego kursu NBP w dniu robienia przelewu a nie w dniu rejestracji.
Opłata za dzień wynosi 35 euro. Wpisz do tabelki w formularzu rejestracyjnym, ile dni planujesz uczestniczyć w wyprawie, uwzględnij ewentualne zniżki czy opłaty dodatkowe, a należność wyliczona zostanie automatycznie.
Chcąc odpowiedzialnie organizować wyprawę (zwłaszcza chodzi o rezerwację noclegów), prosimy zarejestrować się i przelać połowę opłaty do 27 marca 2025 (3 miesiące przed jej rozpoczęciem). Późniejsza rejestracja oznacza wzrost opłaty o 10 % i utratę zniżek. Druga część opłaty musi wpłynąć na 10 dni przed Twoim startem w wyprawie, inaczej automatycznie wzrośnie o 10%.
Opłata nie będzie pobierana od lokalnych uczestników, którzy pomogą nam w organizacji wyprawy. Dostaną bezpłatnie koszulki, chorągiewki i naklejki wyprawowe, ale pokryją koszty noclegu.

Opłata za uczestnictwo zawiera:

Zniżki. Będą honorowane pod warunkiem, że rejestracja i połowa opłaty za uczestnictwo wpłyną do 27 marca 2025. Zniżki nie dublują się, musisz wybrać jedną z listy.

Opłaty za usługi dodatkowe (opcjonalnie):
– zaznaczone w formularzu rejestracyjnym:

– zgłoszone w czasie wyprawy:

Przyjazd/Wyjazd. Koszty dojazdu i wyjazdu nie są wliczone w opłatę za uczestnictwo. Możesz się dołączyć i odłączyć w dowolnym miejscu na trasie, ale sposób, w jaki to zrobisz, musisz zaplanować samodzielnie. Możemy cię zabrać z miejsca przyjazdu czy dowieść na miejsce wyjazdu wyprawowym samochodem, ale za dodatkową opłatą i w promieniu ~50 km (w obydwie strony 100 km), licząc 5 euro za 10 km. Powinieneś nas o tym poinformować przynajmniej z dwudniowym wyprzedzeniem, z organizatorami będzie kontakt telefoniczny i mailowy. Planując swoją podróż, trzeba mieć na uwadze, że można skorzystać z miejscowego transportu autobusowego i kolejowego. Także jeśli chodzi o dojazd z lotniska w Dublinie do Cork czy z Belfastu. Najpopularniejszym i najtańszym przewoźnikiem jest Ryanair. Porady jak przygotować rower do transportu samolotem znajdziesz – tutaj.

Wyżywienie. Zależy od ciebie, czy będziesz sam sobie gotował, czy korzystał z restauracji, sklepów, supermarketów, barów i jedzenia ulicznego. Zawsze jest dobrze mieć ze sobą na rowerze zapas napojów i prowiantu.

Szczepienia. Nie ma wymogu określonych szczepień, ale w podróży warto być zaszczepionym na wirusowe zapalenie wątroby typu B (WZW B) i typu A (WZW A), błonica, tężec, polio, dur brzuszny, wścieklizna, na kleszcze. Dlatego warto mieć ze sobą międzynarodową (żółtą) książeczkę szczepień z odpowiednimi wpisami. Szczepienia trzeba wykonać odpowiednio wcześnie, ażeby działały w czasie podróży, zazwyczaj kilka tygodni przed wyjazdem (zapytaj lekarza).

Konieczne dokumenty i wyposażenie:

Dzieci poniżej 18 lat. Osoby małoletnie mogą wziąć udział w wyprawie tylko pod opieką rodziców (przynajmniej jednego) albo dorosłego, który jest do tego upoważniony notarialnie i bierze całkowitą odpowiedzialność za podopiecznego.

Transport bagażu. Osobisty bagaż najlepiej przewozić na rowerze w sakwie. Organizatorzy i kierowca nie są odpowiedzialni za bezpieczeństwo bagażu. Musisz sam ubezpieczyć swój bagaż na okoliczność kradzieży i odpowiednio chronić. Przewóz bagażu samochodem wyprawowym jest ograniczony do 20 kg – koszt transportu jest wliczony w opłatę za uczestnictwo. W nagłych sytuacjach (wypadek, transport na prom, czy nieprzewidziane okoliczności) trzeba być przygotowanym na przewiezienie bagażu na rowerze. Jeśli masz zamiar wieść wyprawowym samochodem bagaż dodatkowy (nie więcej jednak niż 15 kg), musisz to zgłosić w formularzu rejestracyjny i wnieść stosowną opłatę (2 euro za dzień).

Zasady rezygnacji z udziału. Uiszczona opłata za uczestnictwo jest zwracana w wysokości uzależnionej od daty wpłynięcia rezygnacji. Jeśli zrezygnujesz przed rozpoczęciem rajdu, należy o tym powiadomić organizatora, wysyłając list na bc2025@bicycle.pl lub dzwoniąc na numer +48 604 255 722. Jeśli w czasie trwania rajdu, trzeba to zgłosić koordynatorowi wyprawy i otrzymać od niego potwierdzenie odbioru. Pieniądze zostaną zwrócone według poniższych zasad:

Organizatorzy:
– koordynatorzy trasy: Ray Staunton, John Lynch;
– koordynatorzy wyprawy: Maryla Zielińska, +48 604 255 722, bc2025@bicycle.pl; Sigitas Kučas, +370 68 659 375, bc2020@bicyce.lt.