Irlandia – warunki uczestnictwa
BaltiCCycle (BC) nie jest komercyjnym przedsięwzięciem, organizatorzy są wolontariuszami, zebrane opłaty rejestracyjne mają pokryć koszty przygotowania i realizacji wyprawy. Dołączając do BC, stajesz się członkiem zespołu, liczymy na Twoją dobrą wolę i właściwe zrozumienie zasad oraz warunków uczestnictwa w wyprawie. Twoja pomoc w rozwiązywaniu bieżących problemów będzie bardzo mile widziana.
Wyprawa „Irlandia – Dziką Drogą Atlantycką” jest otwarta dla wszystkich, ale przed rejestracją powinieneś się zastanowić, czy jesteś w stanie (fizycznie i psychicznie) ją zakończyć i nie być ciężarem dla grupy.
Rajd nie dojdzie do skutku na poniższych zasadach albo zostanie anulowany, jeśli na trzy miesiące przed rozpoczęciem (do 27 marca 2025) nie zarejestruje się na całą trasę przynajmniej 15 osób. O postępach w rejestracji będzie informować mailowo.
Uczestnikami BC są ludzie z różnych krajów. Dobrze będzie, jeśli zaznaczycie narodową przynależność, wioząc na rowerze flagę swego kraju czy miasta, a także UE, tak by ci, których spotykamy na drodze mogli nas identyfikować jak międzynarodową przyjazną grupę rowerzystów.
Zasady organizacyjne. Staramy się dotrzymywać zasad, na jakich organizowane były poprzednie wyprawy BC, ale każda trasa jest inna i trudno jest przewidzieć wszystko w szczegółach.
- Dzienny dystans zwykle wynosi ~65 km, ale w przypadku kilku dni przekroczy 80 km.
- Dni odpoczynku (rest day) planowane są raz w tygodniu albo częściej (nawet dzień po dniu), jeśli są ciekawe miejsca do zwiedzenia.
- Będziemy nocować na oficjalnych kempingach, a czasem pod dachem – obiektach sportowych czy hostelach.
- Samochód obsługujący wyprawę będzie nam towarzyszył na całej trasie. W opłatę za uczestnictwo wliczony jest przewóz nie więcej niż 20 kg bagażu – to mogą być 2-3 poręczne do ładowania sakwy, torby czy plecak, dobrze jeśli podpisane przez właściciela.
- Mapy GPS będą przygotowane z wyprzedzeniem w formacie pdf do samodzielnego wydrukowania i w formacie gpx do ściągnięcia na urządzenie z nawigacją, co rekomendujemy. Staramy się oszczędzać papier!
- Opis dziennego odcinka będzie dostępny z wyprzedzeniem w formacie pdf, a ponadto trasa omawiana będzie co rano (map meeting).
- Z jednego miejsca noclegowego do drugiego możesz podróżować indywidualnie lub w grupkach. Jeśli jednak program przewiduje wspólne przedsięwzięcie, będziemy jechać jedną grupą w wyprawowych koszulkach i z innym emblematami rajdu.
- W awaryjnych sytuacjach można zadzwonić po kierowcę, prosząc o podwiezienie tam, gdzie może być udzielona pomoc medyczna lub techniczna. Jeśli uczestnik dozna urazu, zachoruje lub z innych ważnych przyczyn nie będzie mógł jechać na rowerze więcej niż 2-3 dni, możemy zaoferować transport roweru w samochodzie, ale nie gwarantujemy dla poszkodowanego miejsce w szoferce.
- Planując trasę, staraliśmy się unikać dróg o dużym natężeniu ruchu samochodowego. Większa część trasy będzie przebiegać utwardzonymi drogami.
Opłata za uczestnictwo. Wyprawa jest międzynarodowa, stawkę szacujemy więc w euro, ale opłatę można zrobić też w złotych, przeliczając kwotę według średniego kursu NBP w dniu robienia przelewu a nie w dniu rejestracji.
Opłata za dzień wynosi 35 euro. Wpisz do tabelki w formularzu rejestracyjnym, ile dni planujesz uczestniczyć w wyprawie, uwzględnij ewentualne zniżki czy opłaty dodatkowe, a należność wyliczona zostanie automatycznie.
Chcąc odpowiedzialnie organizować wyprawę (zwłaszcza chodzi o rezerwację noclegów), prosimy zarejestrować się i przelać połowę opłaty do 27 marca 2025 (3 miesiące przed jej rozpoczęciem). Późniejsza rejestracja oznacza wzrost opłaty o 10 % i utratę zniżek. Druga część opłaty musi wpłynąć na 10 dni przed Twoim startem w wyprawie, inaczej automatycznie wzrośnie o 10%.
Opłata nie będzie pobierana od lokalnych uczestników, którzy pomogą nam w organizacji wyprawy. Dostaną bezpłatnie koszulki, chorągiewki i naklejki wyprawowe, ale pokryją koszty noclegu.
Opłata za uczestnictwo zawiera:
- nocleg na kempingu lub pod dachem (hostel, sala sportowa);
- samochód podążający z wyprawą, wyposażony w apteczkę i podstawowy serwis rowerowy, w sytuacjach wyjątkowych można zadzwonić do kierowcy po pomoc;
- transport samochodem bagażu uczestnika do 20 kg;
- trasę w wersji pdf i gpx z opisem miejsc wartych zwiedzenia, codzienną konsultację na temat programu, wyżywienia, noclegu;
- pakiet uczestnika wyprawy: koszulka (dla uczestniczących powyżej 10 dni), flaga, naklejka;
- niespodzianki przygotowane przez organizatorów i władze lokalne.
Zniżki. Będą honorowane pod warunkiem, że rejestracja i połowa opłaty za uczestnictwo wpłyną do 27 marca 2025. Zniżki nie dublują się, musisz wybrać jedną z listy.
- 15 % – uczniowie i studenci (nie więcej niż 26 lat), rodziny (trzy i więcej osób) oraz weterani BC (uczestniczyli w poprzednich wyprawach BC sto dni i więcej, Krótkie CROTO-wyprawy nie wliczają się). Uczestnik, który przekroczy granicę setnego dnia w ciągu wyprawy, będzie miał naliczaną zniżkę od tego dnia.
- 100% – uczestnicy, którzy przygotują trasę lub jej odcinek w całości (mapy, opisy, noclegi) nie będą płacili za udział na tym odcinku, a także otrzymają gratyfikację na następnej wyprawie (np. bezpłatny udział na jakimś odcinku);
- Zniżka specjalna – negocjowana indywidualnie dla uczestników, którzy znajdą sponsorów albo wesprą organizatorów w inny sposób przed lub w trakcie wyprawy (przygotowanie opisów dziennych odcinków, znalezienie noclegów, pomoc medyczna, serwisowanie rowerów itp.).
Opłaty za usługi dodatkowe (opcjonalnie):
– zaznaczone w formularzu rejestracyjnym:
- promy: na trasie zaplanowane są kursy na wyspy Inishmore (2×30 euro=60 euro) i Inishbiggle (6 euro) – 66 euro,
- przewóz osobistego nadbagażu (dodatkowe 15 kg; bagaż do 20 kg jest wliczony w opłatę rejestracyjną) – 2 euro za dzień,
- dodatkowa koszulka z logo wyprawy lub koszulka dla tych, którzy jadą mniej niż 10 dni (za darmo jest dla uczestników jadących 10 dni lub dłużej) – 20 euro;
– zgłoszone w czasie wyprawy:
- możliwość podwiezienia samochodem na miejsce dołączenia/odłączenia do/z wyprawy w promieniu ~50 km, czyli razem 100 km (5 euro za 10 km).
Przyjazd/Wyjazd. Koszty dojazdu i wyjazdu nie są wliczone w opłatę za uczestnictwo. Możesz się dołączyć i odłączyć w dowolnym miejscu na trasie, ale sposób, w jaki to zrobisz, musisz zaplanować samodzielnie. Możemy cię zabrać z miejsca przyjazdu czy dowieść na miejsce wyjazdu wyprawowym samochodem, ale za dodatkową opłatą i w promieniu ~50 km (w obydwie strony 100 km), licząc 5 euro za 10 km. Powinieneś nas o tym poinformować przynajmniej z dwudniowym wyprzedzeniem, z organizatorami będzie kontakt telefoniczny i mailowy. Planując swoją podróż, trzeba mieć na uwadze, że można skorzystać z miejscowego transportu autobusowego i kolejowego. Także jeśli chodzi o dojazd z lotniska w Dublinie do Cork czy z Belfastu. Najpopularniejszym i najtańszym przewoźnikiem jest Ryanair. Porady jak przygotować rower do transportu samolotem znajdziesz – tutaj.
Wyżywienie. Zależy od ciebie, czy będziesz sam sobie gotował, czy korzystał z restauracji, sklepów, supermarketów, barów i jedzenia ulicznego. Zawsze jest dobrze mieć ze sobą na rowerze zapas napojów i prowiantu.
Szczepienia. Nie ma wymogu określonych szczepień, ale w podróży warto być zaszczepionym na wirusowe zapalenie wątroby typu B (WZW B) i typu A (WZW A), błonica, tężec, polio, dur brzuszny, wścieklizna, na kleszcze. Dlatego warto mieć ze sobą międzynarodową (żółtą) książeczkę szczepień z odpowiednimi wpisami. Szczepienia trzeba wykonać odpowiednio wcześnie, ażeby działały w czasie podróży, zazwyczaj kilka tygodni przed wyjazdem (zapytaj lekarza).
Konieczne dokumenty i wyposażenie:
- rower przygotowany na wyprawę (wyposażony w sakwy, bagażnik, bezpieczne hamulce, oświetlenie, wygodne siodełko); szukasz porady – kliknij tutaj;
- odzież na różne warunki pogodowe, kremy zabezpieczające przed słońcem i wiatrem, okulary;
- podstawowy zestaw części zamiennych i narzędzi serwisowych do roweru (w samochodzie będzie ich więcej);
- podstawowe lekarstwa i środki opatrunkowe (w samochodzie będzie apteczka wyprawowa), środki przeciwko komarom i innym insektom, a także lekarstwa po ukąszeniach;
- namiot, materac, śpiwór, menażki, kuchenka gazowa itp.;
- ważny przynajmniej pół roku naprzód paszport albo dowód osobisty;
- INDYWIDUALNE UBEZPIECZENIE MEDYCZNE i na BAGAŻ, nie przewidujemy ubezpieczenia grupowego, karta EKUZ;
- pieniądze na własne wydatki, np. naprawę roweru, jedzenie, przejazdy, bilety do muzeów, na promy, i in.;
- telefon komórkowy;
- urządzenie z funkcją GPS.
Dzieci poniżej 18 lat. Osoby małoletnie mogą wziąć udział w wyprawie tylko pod opieką rodziców (przynajmniej jednego) albo dorosłego, który jest do tego upoważniony notarialnie i bierze całkowitą odpowiedzialność za podopiecznego.
Transport bagażu. Osobisty bagaż najlepiej przewozić na rowerze w sakwie. Organizatorzy i kierowca nie są odpowiedzialni za bezpieczeństwo bagażu. Musisz sam ubezpieczyć swój bagaż na okoliczność kradzieży i odpowiednio chronić. Przewóz bagażu samochodem wyprawowym jest ograniczony do 20 kg – koszt transportu jest wliczony w opłatę za uczestnictwo. W nagłych sytuacjach (wypadek, transport na prom, czy nieprzewidziane okoliczności) trzeba być przygotowanym na przewiezienie bagażu na rowerze. Jeśli masz zamiar wieść wyprawowym samochodem bagaż dodatkowy (nie więcej jednak niż 15 kg), musisz to zgłosić w formularzu rejestracyjny i wnieść stosowną opłatę (2 euro za dzień).
Zasady rezygnacji z udziału. Uiszczona opłata za uczestnictwo jest zwracana w wysokości uzależnionej od daty wpłynięcia rezygnacji. Jeśli zrezygnujesz przed rozpoczęciem rajdu, należy o tym powiadomić organizatora, wysyłając list na bc2025@bicycle.pl lub dzwoniąc na numer +48 604 255 722. Jeśli w czasie trwania rajdu, trzeba to zgłosić koordynatorowi wyprawy i otrzymać od niego potwierdzenie odbioru. Pieniądze zostaną zwrócone według poniższych zasad:
- do 14 dni przed rozpoczęciem – 100%;
- 5-14 dni przed rozpoczęciem – 80%;
- mniej niż 5 dni przed rozpoczęciem – brak zwrotu, aczkolwiek 80% może być zdeponowana na koncie uczestnika na przyszłe wyprawy;
- po 10 dniach podróżowania – 80% niewykorzystanej opłaty (za pierwsze 10 dni nie ma refundacji) albo 90% pozostaje na koncie organizatora na poczet uczestnictwa w przyszłej wyprawie;
- zwrot pieniędzy w przypadku rezygnacji nastąpi w ciągu 30 dni po zakończeniu wyprawy;
- w przypadku usunięcia uczestnika z powodu złamania przez niego zasad wyprawy, nie ma zwrotu pieniędzy;
- jeśli miejsce noclegowe, które zapewniają organizatorzy zdecydujesz się zamienić na inne, sam ponosisz związane z tym koszty; nie oddajemy pieniędzy za to, że nie skorzystałeś z jakiegoś powodu ze zorganizowanego noclegu;
- jeśli z jakichś powodów odłączysz się od grupy na dzień lub dłużej, nie oddajemy pieniędzy za ten czas.
Organizatorzy:
– koordynatorzy trasy: Ray Staunton, John Lynch;
– koordynatorzy wyprawy: Maryla Zielińska, +48 604 255 722, bc2025@bicycle.pl; Sigitas Kučas, +370 68 659 375, bc2020@bicyce.lt.