Oman – warunki uczestnictwa

BaltiCCycle (BC) nie jest komercyjnym przedsięwzięciem, organizatorzy są wolontariuszami, zebrane opłaty rejestracyjne mają pokryć koszty przygotowania i realizacji wyprawy. Dołączając do BC, stajesz się członkiem zespołu, liczymy na Twoją dobrą wolę i właściwe zrozumienie zasad oraz warunków uczestnictwa w wyprawie. Twoja pomoc w rozwiązywaniu bieżących problemów będzie bardzo mile widziana.

Uwaga. Wyprawa na warunkach, jakie przedstawiamy poniżej, odbędzie się, jeśli na każdy odcinek zarejestruje się co najmniej 10 osób. Musimy to wiedzieć wcześniej (z uwagi na wynajem samochodu, rezerwację noclegów), dlatego termin rejestracji ustalamy do 19 listopada 2024 roku, czyli dwa miesiące przed datą startu. Jeśli odpowiednia grupa osób nie zbierze się, zwrócimy wpłacone pieniądze, a zainteresowani będą mogli wybrać się samodzielnie, dzieląc się kosztami. Będziemy informować na bieżąco o sytuacji. Wyprawa jest otwarta dla wszystkich, ale przed rejestracją powinieneś się zastanowić, czy jesteś w stanie (fizycznie i psychicznie) ją zakończyć i nie być ciężarem dla grupy.
Uczestnikami BC są ludzie z różnych krajów. Dobrze będzie, jeśli zaznaczycie narodową przynależność, wioząc na rowerze flagę swego kraju czy miasta, tak by ci, których spotykamy na drodze mogli nas identyfikować jak międzynarodową przyjazną grupę rowerzystów.

Zasady organizacyjne. Staramy się dotrzymywać zasad, na jakich organizowane były poprzednie wyprawy BC, ale każda trasa jest inna i trudno jest przewidzieć wszystko w szczegółach.

Opłata za uczestnictwo. Wyprawa jest międzynarodowa, stawkę szacujemy więc w euro, ale opłatę można zrobić w złotych, przeliczając kwotę według średniego kursu NBP w dniu robienia przelewu a nie w dniu rejestracji.
Opłata za dzień wynosi 30 euro. Wpisz do tabelki w formularzu rejestracyjnym, ile dni planujesz uczestniczyć w wyprawie, uwzględnij ewentualne zniżki czy opłaty dodatkowe, a opłata wyliczona zostanie automatycznie.
Chcąc odpowiedzialnie organizować wyprawę, prosimy rejestrować się w podanym terminie. Jeśli rejestracja i połowa opłaty nie wpłyną do 19 listopada 2024, opłata automatycznie wzrasta o 10 %, a zniżki tracą ważność. Druga część opłaty musi wpłynąć na 10 dni przed Twoim startem w wyprawie, inaczej automatycznie wzrośnie o 10%.
Nie pobieramy opłaty od lokalnych rowerzystów, którzy dołączą do nas na nie dłużej niż 3 dni i będą wspierać organizacyjnie wyprawę. Poprosimy ich o pokrycie kosztów noclegów. Zaproponujemy im także „pakietu uczestnika wyprawowy” (koszulka, chorągiewka, naklejka).

Opłata za uczestnictwo zawiera:

Zniżki. Będą honorowane pod warunkiem, że rejestracja i połowa opłaty za uczestnictwo wpłyną do 19 listopada 2024. Zniżki nie dublują się, musisz wybrać jedną z nich.

Opłaty za usługi dodatkowe (opcjonalnie):
– zaznaczone w formularzu rejestracyjnym:
•          przewóz osobistego nadbagażu (dodatkowe 15 kg; bagaż do 20 kg jest wliczony w opłatę rejestracyjną) – 2 euro za dzień,
•          dodatkowa koszulka z logo wyprawy lub koszulka dla tych, którzy jadą mniej niż 10 dni (za darmo jest dla uczestników jadących 10 dni lub dłużej) – 20 euro;
– zgłoszone w czasie wyprawy:
•          możliwość podwiezienia samochodem na miejsce dołączenia/odłączenia do/z wyprawy w promieniu ~50 km, czyli razem 100 km (5 euro za 10 km).

Przyjazd / Wyjazd. Koszty dojazdu i wyjazdu nie są wliczone w opłatę za uczestnictwo. Możesz się dołączyć i odłączyć w dowolnym miejscu na trasie, ale sposób, w jaki to zrobisz, musisz zaplanować samodzielnie. Możemy cię zabrać z miejsca przyjazdu czy dowieść na miejsce wyjazdu wyprawowym samochodem, ale za dodatkową opłatą i w promieniu ~50 km (w obydwie strony 100 km), licząc 5 euro za 10 km. Powinieneś nas o tym poinformować przynajmniej z dwudniowym wyprzedzeniem, z organizatorami będzie kontakt telefoniczny i mailowy. Znalezienie miejsc, w których będzie dogodnie się dołączyć i odłączyć nie powinno stanowić problemu, niemal na całej trasie jest transport publiczny. Choć program wyprawy jest określony, mogą się zdarzyć przesunięcia w datach (plus/minus 2-3 dni) z powodu pogody czy innych nieprzewidzianych trudności. Planując swoją podróż, trzeba mieć to na uwadze.
Jako że kończymy w Dubaju, możesz zaplanować przylot do tego miasta, a na miejsce startu w Maskacie dostać się innym środkiem transportu; możesz także przylecieć do Maskatu i wylecieć z Dubaju.

Wizy. O wizy ubiegamy się indywidualnie, nie ma wiz grupowych. Jeśli potrzebujesz pomocy, pomożemy Ci po zarejestrowaniu się. Paszport powinien być ważny przynajmniej pół roku w dniu wyjazdu z domu.
Obywatele Polski mogą pozostawać w Omanie 14 dni na wizie turystycznej. Nasza trasa zaplanowana jest na dłużej, o wizę możesz ubiegać się przez internet, wypełniając ten formularz albo kontaktując się z najbliższą ambasadą Omanu – w Berlinie. Jeśli będziesz jechał z Emiratów, będziesz mógł ją kupić na granicy (20 riali w 2022 roku). Możesz być poproszony o okazanie biletu powrotnego, zarezerwowanych noclegów, ubezpieczenia.
Wizę (elektroniczną) do Emiratów dostaniesz na granicy, ważna jest 90 dni.

Prom. Z Szinas do Chasab popłyniemy promem. Koszt biletu nie jest wliczony w opłatę za uczestnictwo, zapłacisz na miejscu. Będziemy starali się zarezerwować bilety z wyprzedzeniem. Jeśli z powodu warunków pogodowych prom zostanie anulowany, pojedziemy drogą alternatywną do Szardży.

Wyżywienie. Zależy tylko od ciebie. Powinniście mieć butlę i palnik gazowy oraz menażki do przygotowywania dla siebie posiłków na kempingach oraz odpowiedni zapas napojów i jedzenia w ciągu dnia. Jeśli będą niezamieszkałe odcinki bez sklepów i knajp, zapewniamy transport zapasów w samochodzie. Jeśli na miejscu noclegowym nie będzie bieżącej wody pitnej, kierowca zapewnia dowóz baniaka z wodą.

Szczepienia. Nie ma wymogu określonych szczepień, ale w podróży warto być zaszczepionym na wirusowe zapalenie wątroby typu B (WZW B) i typu A (WZW A), błonica, tężec, polio, dur brzuszny, wścieklizna. Dlatego warto mieć ze sobą międzynarodową (żółtą) książeczkę szczepień z odpowiednimi wpisami. Szczepienia trzeba wykonać odpowiednio wcześnie, ażeby działały w czasie podróży, zazwyczaj kilka tygodni przed wyjazdem (zapytaj lekarza).

Konieczne dokumenty i wyposażenie:

Dzieci poniżej 18 lat. Osoby małoletnie mogą wziąć udział w wyprawie tylko pod opieką rodziców (przynajmniej jednego) albo dorosłego, który jest do tego upoważniony notarialnie i bierze całkowitą odpowiedzialność za podopiecznego.

Transport bagażu. Osobisty bagaż najlepiej przewozić na rowerze w sakwie. Przewóz bagażu samochodem wyprawowym jest ograniczony do 20 kg – koszt transportu jest wliczony w opłatę za uczestnictwo. W nagłych sytuacjach (wypadek, transport na prom, czy nieprzewidziane okoliczności np. przy przekraczaniu granicy) trzeba być przygotowanym na przewiezienie bagażu na rowerze. Jeśli masz zamiar wieść wyprawowym samochodem bagaż dodatkowy (nie więcej jednak niż 15 kg), musisz to zgłosić w formularzu rejestracyjny i wnieść stosowną opłatę (2 euro za dzień). Organizatorzy i kierowca nie są odpowiedzialni za bezpieczeństwo bagażu. Musisz sam ubezpieczyć swój bagaż na okoliczność kradzieży i odpowiednio chronić.

Zasady rezygnacji z udziału. Uiszczona opłata za uczestnictwo jest zwracana w wysokości uzależnionej od daty wpłynięcia rezygnacji. Jeśli zrezygnujesz przed rozpoczęciem rajdu, należy o tym powiadomić organizatora, wysyłając list na bc2025@bicycle.pl lub dzwoniąc na numer +48 604 255 722. Jeśli w czasie trwania rajdu, trzeba to zgłosić koordynatorowi wyprawy i otrzymać od niego potwierdzenie odbioru. Pieniądze zostaną zwrócone według poniższych zasad:

Organizatorzy. Stowarzyszenie Podróżników CROTOS, +48 604 255 722, bc2025@bicycle.pl, Maryla Zielińska; +37068659375, bc2020@bicyce.lt, Sigitas Kučas.