Warunki uczestnictwa – Szkocja

Wyprawy BaltiCCycle (BC) nie są komercyjnym przedsięwzięciem, organizatorzy są wolontariuszami, zebrane opłaty rejestracyjne mają pokryć koszty przygotowania i realizacji wyprawy. Dołączając do BC, stajesz się członkiem zespołu, liczymy na Twoją dobrą wolę i właściwe zrozumienie zasad oraz warunków uczestnictwa w naszej wyprawie. Twoja pomoc w rozwiązywaniu bieżących problemów będzie mile widziana.

Trasa BC 2019 „Tajemnicza i mityczna Szkocja” nie jest trudna, to propozycja dla wszystkich lubiących podróże rowerowe. Zanim jednak zarejestrujesz się, zastanów się, czy jesteś w stanie zakończyć wyprawę nie dostarczając sobie i innym problemów.
Uczestnikami BC są ludzie z różnych krajów. Dobrze będzie, jeśli zaznaczysz narodową przynależność, wioząc na rowerze flagę swego kraju czy miasta, tak by ci, których spotykamy na drodze mogli nas identyfikować jak międzynarodową, przyjazną wszystkim grupę rowerzystów. Flagi Unii Europejskiej także są mile widziane w Szkocji!

Zasady organizacyjne. Staramy się dotrzymywać zasad, na jakich organizowane były poprzednie wyprawy BC. Każda trasa jest jednak inna i trudno z wyprzedzeniem wszystko przewidzieć. Trzeba być przygotowany na różne przygody, zmiany pogody czy inne trudności.

Przyjazd / Wyjazd. Koszty dojazdu i wyjazdu nie są wliczone w opłatę za uczestnictwo. Możesz się dołączyć i odłączyć w dowolnym miejscu na trasie, ale sposób, w jaki to zrobisz, musisz zaplanować samodzielnie. Możemy cię zabrać z miejsca dojazdu czy dowieść do miejsca wyjazdu wyprawowym samochodem, ale za dodatkową opłatą (5 euro za 10 km) w promieniu ~50 km (razem w dwie strony ~100 km). Powinieneś nas o tym poinformować przynajmniej z dwudniowym wyprzedzeniem. Dołączanie i odłączenie na trasie nie powinno stanowić problemu, ponieważ jedziemy przez tereny dobrze skomunikowane z resztą kraju.
Do Edynburga i Glasgow lata np. Ryanair. Więcej informacji na temat lotów do Szkocji znajdziesz tutaj. Klikając tutaj znajdziesz porady, jak przygotować rower do transportu samolotem.

Promy. Na trasie mamy kilka przepraw promowych (bilety kupujemy indywidualnie na miejscu):

•              Ardrossan – Brodick (Arran) £4
•              Lochranza – Claonaig (Kintyre) £3
•              Mallaig – Armadale (Skye) £3
•              Nigg – Cromarty (optional to avoid busy A9 road) £4.50 + bike £1

Wyżywienie. Zależy tylko od ciebie. Powinieneś mieć butlę gazową i palnik oraz menażki do przygotowywania posiłków na kempingach. Jeśli na miejscu noclegowym nie będzie wody pitnej, za jej zapewnienie odpowiada kierowca wyprawowego samochodu. Powinieneś pamiętać, by mieć wystarczającą ilość napojów i jedzenia w ciągu dnia, tym bardziej że na północno-zachodnich terenach będą odcinki odludne, może brakować sklepów i kafejek.

Szczepienia. Nie są wymagane żadne szczepienia, ale dla swojego bezpieczeństwa możesz zaszczepić się na: zapalenie wątroby typu A i typu B, dur brzuszny, tężec, błonicę, wściekliznę, grypę, kleszcze.

Konieczne dokumenty i wyposażenie:

Dzieci poniżej 18 lat. Osoby małoletnie mogą wziąć udział w wyprawie tylko pod opieką rodziców (przynajmniej jednego) albo dorosłego, który jest do tego upoważniony notarialnie i bierze całkowitą odpowiedzialność za podopiecznego.

Transport bagażu. Osobisty niezbędny bagaż najlepiej przewozić na rowerze w sakwie. Przewóz bagażu samochodem wyprawowym jest ograniczony do 20 kg, powinien się zmieścić do standardowego worka ochronnego, który otrzymasz od organizatorów. Koszt transportu jest wliczony w opłatę za uczestnictwo. Jeśli masz zamiar wieść wyprawowym samochodem dodatkowy bagaż (nie więcej niż 20 kg), musisz to zgłosić w formularzu rejestracyjny i wnieść stosowną opłatę z wyprzedzeniem (2 € / dzień).
Organizatorzy i kierowca nie są odpowiedzialni za bezpieczeństwo bagażu. Musisz sam ubezpieczyć swój bagaż na okoliczność kradzieży i odpowiednio chronić.

Opłata za uczestnictwo. Wynosi 25 euro/dzień od osoby. Stawka jest wysoka z uwagi na drogie ceny kempingów w Wielkiej Brytanii. Wyprawa jest międzynarodowa, stawkę szacujemy więc w euro, ale opłatę można zrobić w złotych, przeliczając kwotę według średniego kursu NBP w dniu robienia przelewu a nie w dniu rejestracji. Wpisz do tabelki w formularzu rejestracyjnym, ile dni planujesz uczestniczyć w wyprawie, uwzględnij ewentualne zniżki czy opłaty dodatkowe, a należność wyliczona zostanie automatycznie. Ci, którzy ubiegają się o zniżki, powinni zarejestrować się i zapłacić połowę wyliczonej kwoty za uczestnictwo do 4 czerwca 2019 (na miesiąc przed rozpoczęciem wyprawy), by nie stracić prawa do ulgi. Pełna opłata za uczestnictwo musi wpłynąć najpóźniej na pięć dni przed startem w wyprawie, w przeciwnym wypadku automatycznie wzrośnie o 10%. Uczestnicy, którzy nie mają prawa do zniżek, muszą wpłacić połowę kwoty za udział w wyprawie najpóźniej na 20 dni przed swoim startem, inaczej ich opłata wzrośnie o 10 %. Drugą połowę należy przelać nie później niż 5 dni przed startem, inaczej całość opłaty też wzrośnie o 10%. Nie czekając z rejestracją i wpłatami do ostatniego moment ułatwisz nam organizację wyprawy.
Nie pobieramy opłaty od lokalnych rowerzystów, którzy dołączą do nas na kilka dni i będą wspierać organizacyjnie wyprawę. Poprosimy ich o pokrycie kosztów noclegów. Zaproponujemy im także „pakiet uczestnika wyprawowy” (koszulka, chorągiewka, naklejka).

Opłata za uczestnictwo zawiera:

Zniżki. Ulgi tracą ważność, jeśli rejestracja i przynajmniej połowa opłaty za uczestnictwo nie wpłynie do 4 czerwca 2019. Zniżki się nie sumują.

Opłaty za usługi dodatkowe (opcjonalnie):

a) zaznaczone w formularzu rejestracyjnym:

b) zgłoszone w czasie wyprawy:

Zasady rezygnacji z udziału. Uiszczona opłata za uczestnictwo jest zwracana w wysokości uzależnionej od daty rezygnacji przed rozpoczęciem rajdu czy w czasie jego trwania. Trzeba ten fakt zgłosić liderowi wyprawy, pisząc na adres bc2019@bicycle.pl czy dzwoniąc +48 663 266 553, i otrzymać potwierdzenie. Data jest ważna, ponieważ rezygnując z wyprawy uczestnik otrzymuje z powrotem pieniądze według następujących reguł:

Koordynator: Robertb Laing, czyli Szkocki Bob vel Bobuszka.

Organizatorzy: