Warunki uczestnictwa
BaltiCCycle (BC) nie jest komercyjnym przedsięwzięciem, organizatorzy są wolontariuszami, zebrane opłaty rejestracyjne mają pokryć koszty przygotowania i realizacji wyprawy. Dołączając się do BC, stajesz się członkiem zespołu i dlatego oczekujemy od ciebie dobrej woli, zrozumienia naszych zasad, jak również pomocy, gdy organizatorzy tego potrzebują.
BaltiCCycle 2011 przeznaczone jest dla doświadczonych podróżników, mających za sobą długie podróże i trudne trasy. Nagrodą będą otaczające nas co dzień wspaniałe krajobrazy. Wyprawa jest otwarta dla wszystkich, ale przed rejestracją powinieneś się zastanowić, czy jesteś w stanie ją skończyć, nie dostarczając problemów sobie i grupie.
Zasady organizacyjne:
- Dzienny dystans będzie wynosił średnio 100 km. Dni odpoczynku planowane są raz w tygodniu.
- Będziemy spać pod namiotami na oficjalnych kempingach, czasem na łonie dzikiej przyrody.
- Kserokopie mapy z zaznaczoną dzienną trasą do przejechania będą rozdawane każdego ranka na map-meetingach, podczas których odbywa się omówienie trasy.
- Z jednego miejsca noclegowego do drugiego możesz podróżować indywidualnie lub w grupkach. Jeśli program przewiduje wspólne przedsięwzięcie, będziemy jechać jedną grupą w wyprawowych koszulkach i z innym emblematami rajdu.
- Samochód obsługujący wyprawę będzie nam towarzyszył podczas całej trasy. W wyjątkowych sytuacjach możecie zadzwonić po kierowcę, prosząc o podwiezienie tam, gdzie może być udzielona pomoc medyczna lub techniczna. Jeśli uczestnik dozna urazu, zachoruje lub z innych przyczyn nie będzie mógł jechać na rowerze dłużej niż dzień-dwa, możemy mu zaoferować wiezienie roweru w samochodzie, ale nie możemy zagwarantować miejsca w szoferce.
- Planując trasę, staraliśmy się unikać dróg o dużym natężeniu ruchu samochodowego, ale nie zawsze było to możliwe. Trzeba zachować ostrożność, kierowcy – zwłaszcza ciężarówek – jeżdżą szybko, a drogi często są wąskie. Poza tym ruch jest lewostronny, jak w Anglii. Większość trasy będzie wiodła drogami o nawierzchni asfaltowej, ale bywa ona dość chropowata.
Przyjazd / Wyjazd. Koszty dojazdu i wyjazdu nie są wliczone w opłatę za uczestnictwo. Sposób dojazdu na start i powrotu po zakończeniu wyprawy, czy też przyłączenia i odłączenia się w innym punkcie trasy, musisz zaplanować samodzielnie. Kliknij tutaj, jeśli chcesz poznać znalezione przez nas możliwości transportu.
Przez cały czas trwania wyprawy z organizatorami będzie kontakt telefoniczny i mailowy.
Wizy. Obywatele Polski nie potrzebują wizy do Nowej Zelandii (chyba że ktoś chce zostać tam dłużej niż 3 miesiące).
Szczepienia. Nie są wymagane specjalne szczepienia, aczkolwiek szczepionki na zapalenie wątroby typu B i gruźlicę czasem są sugerowane.
Wyżywienie. To prywatna sprawa każdego z Was. Powinniście mieć butle/kuchenki gazowe do przygotowywania dla siebie posiłków oraz odpowiedni zapas wody w ciągu dnia – pamiętajcie, że będzie gorąco. Jeśli na miejscu noclegowym nie będzie bieżącej wody pitnej, zapewniamy beczki z wodą, transportuje je wyprawowy samochód.
Konieczne dokumenty i wyposażenie:
- rower przygotowany na długą wyprawę (wyposażony w sakwy czy bagażnik, bezpieczne hamulce, oświetlenie); jeśli chcesz dowiedzieć się, jak przygotować rower do wyprawy, kliknij tutaj;
- kask (prawo Nowej Zelandii nakazuje jazdę na rowerze w kasku; przeczytaj tutaj co może się zdarzyć, jeśli nie będziesz używał kasku);
- podstawowy zestaw części zamiennych i narzędzi serwisowych (w samochodzie będzie ich więcej);
- ważny paszport (co najmniej 1 rok);
- konieczne jest INDYWIDUALNE UBEZPIECZENIE MEDYCZNE, nie przewidujemy ubezpieczenia grupowego;
- sprzęt biwakowy (namiot, śpiwór, kuchenka, latarka, odzież przeciwdeszczowa i chroniąca przed słońcem itp.);
- podstawowe lekarstwa i środki opatrunkowe (w samochodzie będzie apteczka wyprawowa);
- pieniądze na własne wydatki, np. naprawę roweru, jedzenie, przejazdy promami, statkami, autobusami, bilety do muzeów i inne wydatki;
- telefon komórkowy.
Dzieci poniżej 18 lat. Osoby takie mogą wziąć udział w wyprawie tylko pod opieką rodziców (przynajmniej jednego) albo dorosłego, który jest do tego upoważniony notarialnie i bierze całkowitą odpowiedzialność za małoletniego.
Transport bagażu. Osobisty niezbędny bagaż najlepiej przewozić na rowerze w sakwie. Przewóz bagażu samochodem wyprawowym jest ograniczony do 20 kg, powinien się zmieścić do standardowego worka ochronnego, który otrzymacie po przyjeździe. Jeśli Twój bagaż nie zmieści się do worka, sam musisz go zabezpieczyć na wypadek uszkodzenia w czasie transportu. Cena transportu jest wliczona w opłatę za uczestnictwo. W nagłych sytuacjach (wypadek samochodu czy inne nieprzewidziane okoliczności), powinniście być gotowi na zapakowanie swojego bagażu na rower i wiezienie go.
Jeśli masz zamiar wieść wyprawowym samochodem bagaż dodatkowy, musisz to zgłosić w formularzu rejestracyjny i wnieść stosowną opłatę z wyprzedzeniem (5 zł za dzień).
Opłata za uczestnictwo. Opłata za uczestnictwo wynosi 14 EUR (ok. 55 zł) za dzień. Musisz wpisać do tabelki w formularzu rejestracyjnym, ile dni planujesz uczestniczyć w wyprawie, uwzględnić ewentualne zniżki, a opłata będzie wyliczona automatycznie. Z przyczyn organizacyjnych, nie można się zarejestrować na krócej niż 21 dni.
Opłata za uczestnictwo zawiera:
- nocleg pod namiotem na kempingu (przeważnie na oficjalnych polach namiotowych, gdzie zwykle prysznice z zimną wodą są bezpłatne, a za gorącą wodę i inne usługi trzeba płacić indywidualnie); czasem, gdy rozstawienie namiotów jest niemożliwe, śpimy pod dachem – obiekty oświatowo-sportowe, hostele, inne miejsca;
- samochód podążający z wyprawą, wyposażony w apteczkę i podstawowy serwis rowerowy, w sytuacjach wyjątkowych można zadzwonić do kierowcy po pomoc;
- transport bagażu do 20 kg w torbie ochronnej;
- czarno-białe kopie kserograficzne map z zaznaczonymi dziennymi trasami, miejscami wartymi zwiedzania i krótkim opisem;
- „pakiet uczestnika wyprawy”: koszulka, flaga, naklejka;
- codzienną konsultację na temat trasy, programu, wyżywienia, noclegu;
- niespodzianki przygotowane przez organizatorów i władze lokalne.
Uwaga. Koszty organizacyjne szacowaliśmy według kursu 1 EUR = 2 NZD, który nie jest stały. Jeśli do czasu rozpoczęcia wyprawy kurs spadnie więcej niż 20%, organizatorzy mają prawo potrącić rekompensatę spadku z depozytu uczestnika, przeznaczając ją na pokrycie wyższych kosztów noclegów.
Zniżki:
- 10 % – przysługuje uczniom i studentom (nie więcej niż 26 lat) oraz rodzinom (trzy i więcej osób);
- 15 % – otrzymują ci, którzy przejechali w sumie 100 i więcej dni w wyprawach BC w ich historii (2003 – 2010), krótkie CROTO-wyprawy nie wliczają się; uczestnik, który przekroczy granicę setnego dnia w trakcie wyprawy, będzie miał naliczaną zniżkę od tego dnia;
- zniżki przysługują tym, których wpłacą całość należności za uczestnictwo do zamknięcia roboczego dnia 21.01.2011;
- uczestnicy, którzy znajdą sponsorów, otrzymają wynegocjowaną zniżkę specjalną;
- uczestnicy, którzy pomogą w przygotowaniu i przeprowadzeniu wyprawy (np. będą świadczyć opiekę medyczną, serwisować sprzęt rowerowy), otrzymają wynegocjowaną zniżkę specjalną.
Opłaty za usługi dodatkowe (opcjonalnie):
– zaznaczone w formularzu rejestracyjnym:
- przewóz osobistego nadbagażu (worek do 20kg – 2 EUR / ok. 5 zł za dzień);
- zakup dodatkowej koszulki z logo wyprawy (10 EUR / ok. 40 zł);
- kamizelka odblaskowa (3 EUR / ok. 15 zł);
- przejazd autobusem z Auckland do przylądka Reinga 450 km, połączony z wizytą u Maorysów i grupowym posiłkiem – 50 EUR;
- wycieczka do zatoki Milforda (zorganizowana specjalnie dla uczestników BC, połączona z wieczornym grillowaniem 24 marca, +/- 1 dzień) – 50 EUR;
- wypożyczenie roweru na miejscu – ok. 150/200 EUR za 6 tygodni (więcej informacji tutaj);
– zgłoszone w czasie wyprawy:
- części rowerowe (ceny sklepowe),
- możliwość podwiezienia samochodem na miejsce dołączenia/odłączenia do/z wyprawy w promieniu do 50 km (12 zł za 10 km).
Dodatkowe koszty transport (ceny przybliżone):
- prom z Auckland na wyspę Waiheke (nasi gospodarze, Alison & Brian, zapraszają nas na noc przed startem do siebie) – 15 EUR w jedną stronę (z powrotem jedziemy rowerami);
- prom do miasta Rawene – 8 EUR;
- statek pomiędzy miastami Dargaville do Helensville – 20 EUR;
- prom przez cieśninę Cooka – 40 EUR;
- prom w Queenstown – 17 EUR;
- prom przez jezioro Wakatipu – 15 EUR.
Uwaga. Ceny w 2011 roku mogą się różnić. W ostatecznym planie podróży mogą być też ujęte inne warianty przewozów.
Rejestracja. Ilość uczestników w wyprawie do Nowej Zelandii z przyczyn organizacyjnych musiała być ograniczona do 40 osób (wliczając w to limit 10 miejsc dla uczestników z tego rejonu świata, także Australii). Tylko 40 pierwszych osób, które zarejestrują się i wpłacą depozyt (100 Euro) poczynając od 20 marca 2010 roku, będzie miało potwierdzone uczestnictwo w wyprawie. Po wysłaniu rejestracji otrzymasz list ją potwierdzający. Później w ciągu 15 dni trzeba uiścić depozyt. Jeśli depozyt wpłynie na czas, otrzymasz ostateczne potwierdzenie w wyprawie. Depozyt będzie zwrócony w ciągu miesiąc po zakończeniu wyprawy. Jeśli z jakiś przyczyn zrezygnujesz z udziału, tracisz depozyt.
Terminy. Rejestracja zaczyna się 1 kwietnia 2010 roku i kończy się 15 września 2010 roku. Jeśli 15 września na liście zarejestrowanych będzie mniej niż 15 potwierdzonych osób, organizatorzy mają prawo odwołać wyprawę albo zmienić warunki uczestnictwa. Jeśli przed 15 września będzie 40 potwierdzonych rejestracji, lista zostanie zamknięta.
15 września zakończyliśmy rejestrację na BaltiCCycle 2011. Lista 30 miejsc została wypełniona potwierdzonymi uczestnikami. Na szczęście dla cheęnych, którzy się na niej nie znaleźli, jest jeszcze wolnych dziewięć miejsc na liście dla mieszkańców Nowej Zelandii i Austarlii – można się na nie rejestrować do 15 października 2010 na naszej stronie. Zapraszamy!
Zasady rezygnacji z udziału. W przypadku rezygnacji z wyprawy po potwierdzonej rejestracji, uczestnik traci depozyt. Opłata za uczestnictwo jest zwracana w wysokości, uzależnionej od daty wpłynięcia rezygnacji (przed rozpoczęciem rajdu, należy o tym powiadomić organizatora, wysyłając list na nz@bicycle.pl albo nz@bicycle.lt ; w czasie trwania rajdu trzeba ją zgłosić liderowi wyprawy, prosząc o poświadczenie). Daty są ważne, ponieważ pieniądze zostaną zwrócone według następujących ustaleń:
- do 30 dni przed rozpoczęciem – 100%;
- od 10 do 30 dni przed rozpoczęciem – 70%;
- mniej niż 10 dni przed rozpoczęciem – brak zwrotu, aczkolwiek 50% może być zdeponowana na koncie uczestnika w przyszłorocznej wyprawie; jeśli w niej nie weźmie udziału, pieniędzmi przechodzą do dyspozycji organizatora;
- po 21 lub więcej dniach uczestnictwa w wyprawie – 80% niewykorzystanych pieniędzy (za pierwsze 21 dni nie ma zwrotu);
- zwrot pieniędzy w przypadku rezygnacji nastąpi w ciągu 30 dni po zakończeniu wyprawy;
- w przypadku usunięcia uczestnika z powodu złamania przez niego zasad wyprawy, nie ma zwrotu pieniędzy;
- jeśli miejsce noclegowe, które zapewniają organizatorzy zdecydujesz się zamienić na inne, sam ponosisz związane z tym koszty; nie oddajemy pieniędzy za to, że nie skorzystałeś z jakiegoś powodu ze zorganizowanego noclegu;
- jeśli z jakichś powodów odłączysz się od grupy na dzień lub dłużej, nie oddajemy pieniędzy za ten czas.
Organizatorzy:
- Stowarzyszenie Podróżników CROTOS,
- Litewska Fundacja GMPR (Great Millennium Peace Ride).
Dodatkowe informacje. Zarejestrowani uczestnicy będą otrzymywać uaktualnione informacje o wyprawie. Możesz kontaktować się z organizatorami, dzwoniąc lub pisząc: +48 663 266 553, nz@bicycle.pl albo +37253386905, nz@bicyce.lt .